Građani se već neko vrijeme suočavaju s inflacijom i visokim cijenama proizvoda, pa su mnogi morali prilagoditi kupnju svojim mogućnostima. Uzmemo li u obzir statističke podatke, inflacija je i zadnjih mjeseci prisutna, iako se malo po malo, počela ublažavati.
Tako su neki bili primorani mijenjati kupovinske navike pa sad uglavnom traže i kupuju artikle na sniženjima. Što se tiče onih najskupljih proizvoda, često se kupuje samo ono što se doista mora. A nekih omiljenih brendova, pogotovo slatkiša, su se neki odrekli i prešli na cjenovno pristupačnije marke.
Prema posljednjim statističkim podacima Državnog zavoda za statistiku, cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju u travnju 2024. godine su na godišnjoj razini (u odnosu na travanj 2023.) porasle za 3.7 %.
Inflacija i dalje prisutna
Gledano na mjesečnoj razini, odnosno u odnosu na ožujak 2024. godine, cijene su više za 0.7 %.
“Porast cijena na mjesečnoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 0,8% (doprinos padu od -0,13 postotnih bodova) te Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 0,2% (-0,01 postotni bod)”, stoji na stranicama Državnog zavoda za statistiku.
Nas je zanimalo jeste li vi možda primjetili da u posljednje vrijeme cijene nekih proizvoda u trgovinama padaju, pitali smo vas u anketi. Ovog puta, mišljenja Zagrepčana su bila veoma složna – prema iskustvu većine, cijene i dalje rastu.
Zagrepčanina zgrozio prizor u Bruxellesu: ‘Nisam mislio da ću ovdje doživjeti isto što i u Zagrebu’
‘Nema pada cijena’
“Ja primjećujem da rastu”, “Ne, cijene ne padaju, samo su sve veće”, “Nažalost ne, već i cijena robe na akciji raste”, “Ne. Baš sam primjetila da su narasle u odnosu na prošli mjesec. Recimo cijene mesa!”, pišu svoja iskustva Zagrepčani.
“Rastu, a ne da su manje. Ja dobila danas uplatu na račun, otišla u trgovinu, kupila ono najosnovnije i ode sve”, “Svaki tjedan primjećujem povećanje cijena”, “Dan za danom rastu bez ikakve kontrole”, “Pijem nesicu, prije dva mjeseca bila je 2.5 Eura, sada je 4,5. Eto kako padaju”, glase još neki od komentara.
“Jedino kad im prolazi rok upotrebe, onda snize na 50 posto”, napisala je jedna gospođa, a ubrzo potom je i dobila odgovor jedne gospođe koja odgovara da to baš i nije tako: “Baš i ne, danas u dućanu, svinjsko meso 850 grama po cijeni od 4,95 eura. Isto pakiranje i meso s rokom isteka po cijeni od 4,75 eura. Gledam i ne vjerujem”, piše ova frustrirana gospođa.
@zagrebinfo Pišite u komentare ako znate o kojoj trgovini je riječ #zagrebinfo #zagreb #ducan #shopping ♬ Shipyard Sample OriginalMix – Official Sound Studio
‘Pakiranja sve manja, a cijene iste ili veće’
Mnogi su primjetili i istaknuli fenomen shrinkflacije – odnosno taktike koju koriste firme proizvođači kako bi smanjile pakiranje proizvoda, a pri tome zadržavaju istu (ili povećavaju) cijenu.
“Ne, ali se primjećuje da pada volumen proizvoda, a gramaža ista”, “Pada jedino gramaža pakiranja, … i kvaliteta”, “Kod nas je gramaža sve manja, a cijena sve veća”, glase neki od komentara.
“Ne, ne primjećujemo da neke cijene padaju. Rastu po tiho i dalje ali se smanjuju gramaže, listovi wc papira, kvaliteta proizvoda. Jedino mi možemo pasti od šoka”, zaključuje jedna nezadovoljna Zagrepčanka.
Objava Zagrepčani frustrirani sve češćom praksom u trgovinama: ‘Jedino možemo pasti od šoka’ pojavila se prvi puta na Zagreb.info.
Pročitajte više na Zagreb.info